tisdag 8 juli 2014

Får man uppfostra folk omkring sig eller kanske bara förbjuda dem helt enkelt?

Värmen dallrar i den lilla by där jag bor och för att överleva beger jag mig ned till vattnet med döttrarna. Stranden är fullbelagd av människor i olika åldrar. Mest är det mammor och pappor med barn från 0-5 år.

På en filt bredvid mig sitter en familj, mammapappatvåbarnoch en äldre kvinnlig släkting. Mamman håller på att uppfostra sonen i badvett (han har kastat sand på sin syster), medan dottern ropar mammamamma och slänger saft på mamman medan mannen frågar sin fru om hon har någon aaaning om vart de sparat sina brölloppsbilder(!) och så börjar han berätta nån historia om att det kanske finns ett roligt kort där på en kompis till honom medan den äldre släktingen hummar ointresserat och mamman nu försöker uppfostra sin dotter i picknickvett.

På min andra sida sitter en mamma och skriker efter sin lille son att han måste ha simpuffar på sig medan sonen springer allt längre ut i vattnet och mamman fortsätter skrika att han lyssnar ju inte.

På bryggan står ett gäng pubertetsyngel och skriker kukhuvud till varandra och försöker puffa ned varandra i vattnet.

Och så klart vill jag skrika till dem alla HÅLL KÄFTEN ELLER DÖÖÖ! Eller gå fram till mannenpappan och tipsa honom om att om han fortsätter ignorera stöket omkring sig så kommer han snart inte att vara gift längre. Och till mamman skulle jag säga att man fååår bli arg på barn som slänger saft och makar som har uppvisar autistiska drag.

Och simpuffmamman skulle jag kunna tipsa om att gå nära den hon talar med. Det ger bättre resultat och så slipper andra höra hennes falsettskrik.

Pubertetsynglen skulle jag nog inte säga nåt till. Bara spränga bryggan de står på. Eller nåt.

Jag borde nog inte vistas bland folk.

7 kommentarer:

  1. Åh, vad jag älskar dina inlägg! Jag känner så mycket igen mig själv och mina tankar. Bara det att jag är så gammal nu att jag ofta kommenterar i lagom ljudnivå för att de ska höra... Surtanten, det är jag det...

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!! Det är just såna här saker som gjort att jag tvingat min man att anlägga en pool på hemmaplan!!

    SvaraRadera
  3. Och så lite på grund av att jag avskyr sand oxå.....

    SvaraRadera
  4. Du borde vistas var du vill, det är de andra som borde börja bete sig. Eller bli avskjutna!

    SvaraRadera
  5. Jag tror på förbud. Stäng in dem i runda rum och säg "spring till hörnet 100 gånger så får du komma ut sedan". Lås sedan och släng nyckeln, så kanske man får vara ifred för idioter nångång.

    SvaraRadera
  6. Hahahaha, spot on.
    du är fantastisk!

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.