fredag 11 mars 2016

Om jobb, frisyrer, PMS och annat viktigt

Somliga är mellan två jobb. Själv är jag mellan två frisyrer.
Sen önskar jag nog att jag var på väg mot nytt jobb (samt mot en ordentlig frisyr).Gillar jobbet jag har, mycket till och med, men pendlingstid 3 timmar om dan är typ 2 timmar för mycket.
Var faktiskt på anställningsintervju för ett tag sedan. Tråkigare jobb men mindre restid.
Fick de klassiska frågorna om styrkor och utvecklingsområden hos mig själv. Och svarade nog rätt svävande. Jag tog faktiskt frågorna på allvar, men mina uppriktiga svar hade nog inte ansetts som rumsrena.
Ty hur jag är och hur jag utför mitt jobb påverkas av min mennscykel. PMS dagarna får jag mycket gjort men är otrevlig att ha att göra med för jag tycker att alla är idioter  samt att jag då tvivlar på  mitt eget existenberättigande. Mensdagarna är jag sjuukt trött, lite yr och en aning okoncentrerad. Några dagar är jag varken på topp eller i botten och så några när jag sprudlar av ideer och ser ljust på mycket. Jag är en vandrande menscykel helt enkelt. Men det är nog för mycket info för en blivande arbetsgivare.
Så antingen får jag öva in lite rappa svar. Eller bliva vid min nuvarande läst ett tag till.

3 kommentarer:

  1. Kul med ett nytt blogginlägg. Mervärde. Det är ett ord man ska säga i varannan mening i vid en anställningsintervju. "Om jag får jobbet kan jag skapa ett mervärde på er arbetsplats".

    SvaraRadera
  2. Jag har i princip aldrig varit på anställningsintervju så jag har inga tips. Men säg inte det du skrev ;) det tror jag blir svårt att hantera. Iaf om intervjuaren är en man...

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.