fredag 4 januari 2013

Men hallååå, jag är faktiskt bra!

Det händer att jag söker andra jobb ibland. När det nuvarande jobbet skaver eller tröttar.

Jag blir ALDRIG kallad till intervju. Förr, då kunde jag välja och vraka mellan jobben. Nu, nu är det ingen som vill ha mig. Jo, min nuvarande arbetsgivare förstås. Han är väldigt nöjd. Säger han i alla fall..

Och okay då om jag inte blir kallad till intervju. Det finns väl massor med meriterade människor där ute som behöver ett jobb.

Men nu har det hänt två gånger att jag inte blir kallad till intervju och att sedan tjänsten annonseras ut igen! Men hallååå! Jag finns ju här! Och jag är faktiskt bra. Kanske inte bäst, för vem faen är det? Men bra borde väl ändå duga!

Synd att de inte vet vad de missar...

5 kommentarer:

  1. Men du, då är det idioter som sköter rekryteringen till dom nya jobben. Faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Åh! Verkligen! Varför får inte du komma på intervju????

    SvaraRadera
  3. jag tror att det har med åldern att göra. Nuförtiden skickas ofta ansökningar via företagens mall på deras sida och då måste man ange ålder. Poff bort, för gammal. Men om jag ngn gång lyckas hitta ngn där man INTE anger födelseår då blir jag kallad till intervju. Åldersdiskriminering?

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.