lördag 26 januari 2013

Om dem jag mist

Jag är förskonad från mycken sorg. De flesta i mitt liv som betyder något finns kvar.
Men några har jag mist. En farfar som jag knappt träffade o därmed försvann rätt så obemärkt.
Men jag saknar min syster. Hennes humor lämnar ett tomrum. Jag skämtar fortfarande med henne fast hon inte finns.
Och så saknar jag min bonusmormor. Hon som alltid var där. Som skojade och lagade fånigt god mat.
Sedan har vi morfar. Egentligen en hopplös karl. Men ack så rolig.
Så ja, humor är det som berör mitt hjärta. Humor, det är viktigt det..
Vem minns du?

5 kommentarer:

  1. Humor är rätt viktigt. :) Och att minnas på dem som hade humor och skratta åt det, är nog rätt bra. :) Har också en syster som gått bort, och oj vilka skämt hon hade, jag snodde dom, och folk skrattade åt mig. :) Nu får jag hitta på skämten själv.

    SvaraRadera
  2. Min pappa, mina farbröder, min kusin, mina svärföräldrar...

    SvaraRadera
  3. Vår son. Saknaden är stor men i övrigt saknar jag alla som jag mist och det är många.

    SvaraRadera
  4. Min bror. Snart är det 10 år sen jag hörde honom säga "det är okej, syrran!" Inget konstigt med det om det inte va för att han redan varit död i ett par dagar när han sa det.

    SvaraRadera
  5. Jag minns en del och minnet kommer ofta över en när man minst förväntar sig (eller när det är väldigt opraktiskt)

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.