tisdag 8 maj 2012

Förlåt, Chrissan!

Jag nämnde bandet Kent i ett inlägg. Om vad jag tycker om dem. Förlåt. Jag borde ha lärt mig. På en middag för inte alltför längesedan dissade jag en artist rätt så ordentligt. Tyckte att han var tråkig och pretentiös. Borde kollat vad mina vänner hade i skivsamlingen först..

Politik, pengar, religion och musiksmak är känsliga områden att samtala eller skriva om. Eftersom jag har Tourettes i någon form är det ämnen som jag rätt ofta berör. I alla fall förr. Börjar lära mig nu.

Och vet själv att när någon sågar Stefan Sundström, då tycker jag faktiskt lite sämre om den personen. Barnsligt men sant. Vi behöver våra idoler.

Så Chrissan förlåt. Hoppas deras nya skiva är jättebra. Och slå på Mix Megapol, kanske återkommer deras Kent tema någon fler gång. Och det är inte något fel på din dialekt. Inte alls. Min låter nästan likadant.

Är jag förlåten?

8 kommentarer:

  1. Anekdot från glatt 90-tal:

    Två kompisar lovade skjuts till en kompis-till-en-kompis.
    - "Vad var det du hette?"
    - "Jakob"
    - "Som han, Jakob Hellman det vet han som sjunger den där tradiga låten 'vara vänner'. Vad hette du i efternamn förresten?"
    - "Hellman..."

    SvaraRadera
  2. Oj då. Jag brukar var klumpig men jösses så fel det kan bli ibland. att klanka på en artisttycker jag är helt ok. Vi har ju olika smak och artisterna har sin fans. Sen var det då dialekten kan bli knivigare att ta sig ur. jag tycker väldigt mycket både gott och ont om dessa men jag tror aldrig att jag än så länge sagt något till någon. Sen tycker jag skitmycket på positivt men mest negativt om hur människor pratar. Nu kommer jag var mer vaksam efter att ha läst dina ord.
    Ha en fin morgondag

    SvaraRadera
  3. Jag kan snart inte lyssna på musik alls för min hörsel, kanske lika bra det. Så konstig musiksmak som jag har. :D

    SvaraRadera
  4. Äh, musiksmak måste tålas att diskuteras. Och dialekter. Det är ju också en form av musik/melodi. Tonårsdottern kom hem idag och sa att hon lärt sig varför många uppfattar 08-dialekt som dryg. För att den dialekten är snabb och ganska kort. Medan norrländsk och göteborgsdialekt uppfattas som trevligare för de är (uppfattas) som lite långsammare och inte så korta i tonen.
    Själv är jag urstockholmare och tar inte illa upp om någon tycker illa om min dialekt. Själv skrattar jag faktiskt åt de som kommer från gnällbältet. Bara deras dialekt alltså. DKBF.

    SvaraRadera
  5. haha, klart du är förlåten. Menade inget illa med min kommentar. Alla får ju tycka som de vill.:)

    SvaraRadera
  6. Angående dissande. För en evighet sen, typ 80tal, satt jag på nya jobbet o kräktes över virkade gardiner. Speciellt de klargula o knalloranga som var på modet. Så fult, så smaklöst blablabla.... En tid senare var jag hembjuden till kollegan. Visst....hela jävla huset fullt av virkade gardiner. I gult o orange. Ridå.

    SvaraRadera
  7. Skönt höra att nån annan än jag också trampar i klaveren emellanåt. Men musiksmak har man ju sin egen och religion och politisk uppfattning också, men vad spelar det för roll, man menar ju vanligtvis inget illa, utan vill väl bara tala om vad man själv tycker.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Sorry, men vem är Stefan Sundström?
    Kent? Menar du mitt ex?

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.