lördag 26 maj 2012

Jag är så jävla snäll

I dag bidde det en shoppingtur med döttrarna till näst närmaste stad. Och jag bestämde mig för att det skulle få ta tid. Skor skulle provas (och har man Dansösen med sig då tar just det tiiid) och annan sommarutstyrsel behövde ordnas. Och döttrarna har fått lite lyxvanor (vart de nu fått det i från?) så att äta på den stora hamburgerkedjan var inte ett lockande alternativ. Det blev kinarestaurang och dyrare, men ack så mycket godare och trevligare. Ibland är det bra att ha lyxbarn.

Och jag vågar inte kolla kontoutdraget från vår shoppingtrip. För pengarna rullade. Men det var det värt. Vi köpte bara nödvändiga saker (nästan bara, den där oljan på Bodyshop kanske jag inte var tvuungen att ha). Och så umgicks vi. Vi tjejer i familjen. Och vi behöver inte konsumera för att umgås. Men det var ändå kul.

Och jag behöll tålamodet nästan hela tiden. Och lät snäll på rösten.

Men när jag kom hem tog jag det vääldigt lugnt med en skvätt whisky. För snart måste jag vara snäll igen. Melodifestivalen stundar. Och döttrarna vill ha sällskap. Dansösen har till och med klätt upp sig. Hon laddar hårt.

Det är sånt här som de aaaldrig lär ut på föräldrakurserna på BVC. Man får lära sig själv. Eller rättare sagt, man följer barnet. Och det är snällt. Och ibland klokt.

3 kommentarer:

  1. Och den här texten borde ingå som obligatorisk på "vänta-barn-kursen".
    Du får MVG.

    SvaraRadera
  2. Att vara snäll är ingen uppoffring. En dag med sina ungar tömmer visserligen plånboken men fyller mammahjärtat till brädden. En mysig dag att minnas <3

    SvaraRadera
  3. Det lät som en bra dag :)

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.