onsdag 9 maj 2012

Hångelförbud?

En vän berättar att skolan har hört av sig till henne angående hennes 13 åriga dotter. Dottern hånglar. Inte på lektionstid. Nej. Pojkvännen går inte i samma årskurs som hon.

De hånglar på rasterna. Jaha.

Ung kärlek verkar vara provocerande. För de är kära, såå kära. Och kanske är en av njutningarna att de vet att de provocerar en aning. Önskar att fler provocerade med kärlek.

Tilläggas kan att detta är samma skola som Dansösen gick på förut. Skolan som ALDRIG hörde av sig till mig och berättade om det våld som utspelade sig på rasterna och som hon och hennes små väninnor blev utsatta för. Jo, att bli piskad över ryggen med hopprep, det är våld.

Så att hångla är inte okay. Men att småpojkar brukar våld, det är okay. För det är ju bara på lek..

8 kommentarer:

  1. Märkligt förfarande av skolan!

    SvaraRadera
  2. Ojojojoj, det var så att frukosten stelnade till cement i magen på mig. Tänk att världen fortfarande har så hög tolerans mot pojkars (mäns) våld! Det är så sjukt!!

    Jag hoppas verkligen att din dotter hånglar vidare och att Dansösen har skaffat sig en stor käft att säga ifrån med.

    SvaraRadera
  3. Detta däremot är inte alls rimligt. Detta är oroväckande.

    SvaraRadera
  4. Jävla skittyper på den skolan!! >:/

    SvaraRadera
  5. Vad är det för fel på hångel?
    Tydligen ser man på våld med helt andra (glas)ögon. Skit.

    SvaraRadera
  6. Länge leve kärleken!
    Men lagom även i korridorerna är väl också bra. Det är ju skillnad på att grovhångla och kyssas lite:-)

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.