måndag 12 november 2012

Amerikansk hemmafru i nordisk tappning

I amerikanska filmer skjutsar ofta mammorna sina barn till skolan. Mammorna är då klädda i typ pyjamas och morgonrock. För sedan ska de hem igen och göra sånt som hemmafruar gör, vad det nu är.

I morse kände jag mig som en sådan där hemmafru. Fast i nordisk tappning. Iklädd ett fleeceunderställ och noll smink skjutsade jag Dansösen till skolan. Sedan hem till disktvättochdammberget.

För övrigt kan jag säga att en tråkig sak med att gå i terapi är förutom att man mår så att man måste gå i terapi och att det man pratar om där är så jävla tråååkigt eftersom man pratar om sitt mående och sig själv så är det också trist att kliva ur fleecestället och behöva göra sig i ordning.

Förmodligen skulle jag kunna sitta i terapistolen iklädd vad fan som helst. Men jag vill inte oroa terapeuten mer än nödvändigt. Jag är ju så omtänksam...

5 kommentarer:

  1. Jag tror hen oroar sig mer om du kommer uppsnoffsad och sminkad. Kram

    SvaraRadera
  2. Tror inte terapeuten bryr sig om dina kläder!

    SvaraRadera
  3. Själv skulle jag välja att vara bekvämt klädd och inte bry mig om vad ev terapeut kunde tänkas tycka.

    SvaraRadera
  4. Det är bra att du är omtänksam! :) Visst är det skönt att gå i pyamas och myskläder en hel dag. Lyckas med det lite då och då faktiskt.

    SvaraRadera
  5. Satt just och funderade på om jag inte måste fixa lite mascara i morgon. Jag såg mig i spegeln och kände också viss omtanke om 'min' stackars människa.

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.