tisdag 27 november 2012

Ingen Oscar, men ändå..

Jag har fått en award. Av Maria. Fint.


                                         


Med awarden följer ett gäng frågor som jag ska svara på.

Vad gör dig glad en måndag?
Jag gillar inte måndagar. Men en ledig måndag är helt ok. Det som oftast gör mig glad är mina barn. Oavsett veckodag.

Vad driver dig att skriva din blogg varje dag?
Jag skriver inte varje dag. När jag skriver så är det väl för att jag vill få ned lite tankar på pränt. Och så får egot en boost när andra reflekterar kring det jag skrivit.

Vart skulle du bo om du fick välja fritt?
På Nya Zeeland.

Stad eller landsbygd?
I nuläget landsbygd. När barnen är utflugna blir det nog storstad igen. Kanske.

Vilken är din största tillgång enligt dig själv?
Min humor. Och att jag är lojal mot dem jag tycker om.

Vad tror du att dina vänner skulle säga är din största tillgång?
Att jag är pålitlig.

Favoritmat?
Köttfärssås och spagetti. Kött med bearnaisesås. Mina smaklökar är rätt barnsliga. Fast jag gillar stark thaimat också.

Har du någon känd person som inspirerar dig?
Nej.

Vart vill du resa på din nästa semester?
 Ett rimligt resmål som jag vill till är Grekland. Men allra helst vill jag till Nya Zeeland.

Vilken är din favoritkaka?
Bondkaka.

Vad är lyx för dig?
Att unna mig någon upplevelse tillsammans med vänner eller familj. Typ som utlandssemester, åka på SPA med en vän, dricka en dyr drink i nån snygg hotellbar. För en månad sedan skulle jag ha skrivit att få vara ensam. Men det får jag vara en del nu.

Man får ju inget gratis. Alltså ska denna award skickas vidare till 8 andra bloggare. Orka! Som tonåringar brukar säga.

Men jag tycker att Realisten, Osloskånskan, Shamrock, Singelmamman och Fru Hansson kan få nåt att göra.

Då fattas det 3. Ta upp handsken du som vill!


1 kommentar:

  1. Roligt att läsa dina svar. Då ses vi kanske i Grekland då ;-)

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.