fredag 23 mars 2012

Att ha BH i ett fängelse

Det gick utmärkt att gå igenom metalldetektorn på fängelset med bygel BH. Den manliga kollegan däremot, han fick gå igenom detektorn fleera gånger. Han hade glömt tömma fickorna på nycklar, småskrot och mynt. Haha!

Själva besöket var mycket givande. Vi var inbjudna för att se en monolog om mobbning. Internen som spelade var mycket bra. Övriga interner som var publik var otrooligt artiga, jag har aldrig tagit i hand så många gånger på så kort tid.

Men jag skulle inte palla att jobba på ett fängelse. Jag som är så vimsig. Skulle åka hem från jobbet varje dag och vara nojig över att jag inte låst överallt. För så var det, låsa upp, låsa, låsa upp, låsa, under hela vårt besök.

Skulle verkligen inte palla att vara intern. För då kan man ju varken låsa eller låsa upp. Så trots mina drömmar om miljoner pengar att spendera  så håller jag mig inom lagens råmärken.

Att vara inlåst är inte min grej.

1 kommentar:

  1. Vi måste lösa det här med miljonerna - inom lagens råmärken. Typ ;-)

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.