fredag 23 mars 2012

Jag är bäst! Ibland.

- Du är den bästa mamman. Inte baaara för att du är min  mamma och för att alla barn älskar sina mammor utan för att du faktiskt är bra. Du är ordentlig (det är rätt få på jorden som tycker det om mig tror jag, fint att jag lyckats lura mina barn) och så är du snäll och bara lite sträng ibland när man gjort något som inte är bra, säger Dansösen när vi åker i bilen från jobb och fritids. (Jag börjar älska dessa pendlingsresor utan radio ihop med Dansösen).

Är tveksam till om Älvan håller med dock. Inte precis just i dag i alla fall. För jag sa ett rungande NEJ till övernattande kompis, Mammahäxan är alltför trött för extrabarn. Vilket förvånade lilla Älvan eftersom sådana roligheter annars alltid är okej här hemma.

Så jag är väl bäst. I bland. Och det är gott nog. Eller hur?

5 kommentarer:

  1. Du är alltid bäst, alla ser det bara inte alla dagar :-) Kvällskram!

    SvaraRadera
  2. Vilken gullig kärleksförklaring och ett solklart "kvitto" på att du ÄR bäst :-)

    SvaraRadera
  3. Bättre kvitto är svårt att få

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.