onsdag 11 april 2012

Pyjamasdagar

Ungarna har lov. Jag också. Vi hasar runt i myskläder. Rycker upp oss och åker och fikar hos någon. Sedan hem till pyjamasen igen.

En kompis till Älvan kommer på besök. Det flamsas en del. Kompisen vill komma tillbaka nästa dag.

Älvan erkänner för mig att hon ljugit. En vit lögn. Till kompisen har hon sagt att vi ska åka bort. För hon vill ha fler pyjamasdagar. Baravara.

Och jag släpper tanken på att jag borde hittapåsaker. Aktiveraosslite. För de verkar helt nöjda. Med film, böcker och lite kortspel och varandra.

Barn behöver också vila. Ibland.

6 kommentarer:

  1. Precis så! Underbart att de säger ifrån. De har mina också gjort, och de dagarna är så himla underbara. :-)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt! Din Älva har fattat grejen med hur man ska leva!

    SvaraRadera
  3. Häääärligt,fram för fler pyjamasdagar :-)Och vilken gullig feedback från Älvan! Bättre än så kan det inte vara!
    Kram till er båda!

    SvaraRadera
  4. Pyjamasdagar är guld värda. Gäller verkligen att passa på när man har möjlighet till sådan lyx.

    SvaraRadera
  5. Vilken god och klok mor du är. Det är sällan ungarna vill aktiveras det är bara de vuxnas dåliga samvete som gnager. Vi är bra vi vuxna på att veta hur det ska var. Tur att du har någon som säger ifrån
    Ha det fortsatt fint i pyjamasen

    SvaraRadera
  6. Låter som ni har det härligt med pyjamasdagar! :)

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.