tisdag 25 december 2012

Jag önskar jag kunde gå igenom livet i en morgonrock

Morgonrock. Är inte det ett ypperligt plagg så säg?

Morgonrocken värmer en morgonfrusen kropp. Och ändå är man liksom lite klädd. Så om man är noga med fasaden (vilket jag inte är) så kan man vandra i morgonrock hela dagen och skulle man få oväntat besök så kan man alltid påstå att man var på väg in i eller ut ur duschen.

Jag får sällan oväntat besök. Och skulle så ske, ta mig som jag e..

Jag sjunger morgonrockens lov. Den värmer fint. Och allt där innanför kan sladdra och luftas. Känsliga läsare varnas ej. Det är liksom försent.

Och en människa klädd i morgonrock är liksom avväpnande på något sätt. Avklädd men ändå inte.

Det är avstressande att gå i morgonrock. Särskilt om man går så en hel dag. Prova ska ni se! Allt man gör går liite långsammare och det kan vara riktigt skönt.

Morgonrocksdagar är fina dagar. Hälsningar från mig och resten av min familj (Dansösen, Älvan och Maken)


7 kommentarer:

  1. Nu kommer du att tycka att jag är konstig, och det är jag ju förvisso, men jag avskyr morgonrock.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar oxå min morgonrock men ännu mer gillar jag min mysdress i fleece!

    SvaraRadera
  3. Jag har hasat runt i min morgonrock de senaste 18 månaderna medans jag varit mammaledig med Minsta. Oslagbart!
    Jag hittade hit via några andra bloggare, jag är helt ny på det här med att blogga och vad det finns för regler. Om det ens finns några?
    I vilket fall som helst får du gärna titta in till mig om lusten faller på! Är det förresten OK att bjuda in så där eller är det förmätet?
    God fortsättning.

    SvaraRadera
  4. Jag är inte så förtjust i morgonrockar utan föredrar mjukisbyxor och munkjacka. Men sonen gillar morgonrockar, hans mål ät att bli gammal gå omkring i morgonrock och röka pipa. Han har börjat med morgonrock men får vänta med pipa till han blir gammal

    SvaraRadera
  5. Det kan bli lite kallt när man ska ut med hundarna och det är -22. Sen får jag aldrig det där skärpet att sitta ordentligt så morgonrocken glider upp hela tiden. Inte så snyggt när man inte har vare sig nattlinne eller pyjamas under. Men mellan sovrummet och badrummet är den bästa tänkbara plagg.

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.