tisdag 11 december 2012

Julchecklista

  • Julgardiner i köket.
  • Hyacinter i olika färger inköpta. Julrosor skippar jag för jag tycker att de är fula.
  • Julklappar inhandlade. På nätet. Faen vad skönt.
  • Några julklappsrim skrivna.
  • Pepparkaksbak med barnen är delegerat till maken. Likaså kötttbullerullning. Mina blir bara platta.
  • Övriga kakor förväntar jag mig att Realisten kommer hit med.
Ja, då var det bara att komma ihåg att skickajulkorttillsläktingarsominteanvändersigavdatorerochmobil, inköp av julgran, litematochdryck och att svänga ihop en Jansson som fattas.


Och att jobba. Jag gör som Pippi. Hon gick i skolan för att få lov. Jag går till jobbet för att kunna njuta extra av semestern. Sjukskrivning och semester är inte samma sak. Framförallt inte ekonomiskt..

3 kommentarer:

  1. Oj, flitiga du! Skönt att ha läget under kontroll, blir mindre stressigt då!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Har bojkottat julkort i flera år o förstått att många gör likadant, man skickar ett mms.. Men det är inte utan att man saknar att få de där korten på tomteklädda fina barn i brevlådan..

    fram för mera julkort! Ha det riktigt gott!! KRAM

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.