söndag 8 juli 2012

Inställd semester

Vi hade tänkt ut det bra jag och maken. Han har 3 veckors semester i sommar. Första veckan skulle vi göra lite utflykter och mysa hemma. Sedan skulle jag och döttrarna resa till Åland medan maken la klinker och golvvärme i hallen. Sista semesterveckan skulle vi till Bästkusten och hälsa på fru B med familj.

Att hälsa på fru B var en höjdpunkt för oss alla.

Vår utflyktsochmysvecka ägnade vi mest åt att ta hand om Älvan och hennes vattkoppor.

Ålandsresan blev av. Gott så. Kanske de enda dagarna med sol denna sommar.

Men vår Bästkustsemester är inställd. Dansösen har vattkoppor. Över hela jävla kroppen. Och där det inte är vattkoppor där är det nässelutslag av febern. Det gör ont i mammahjärtat att se henne.

När Dansösen väl blir frisk, då är fru B på Sverigeturné. Det blir nog ingen träff i sommar. Trots att terapeuten givit mig det i recept. Att träffa fru B.

Faaan!

5 kommentarer:

  1. Tråkigt när träffar inte blir av. Men kan hon möjligtvis inte komma förbi er en sväng på sin Sverigeturné?

    SvaraRadera
  2. Trist!
    Hoppas tösen kryar på sig snart!

    SvaraRadera
  3. Vad synd om er alla, vattkoppor på sommaren måste vara hemskt och vad tråkigt att det gör att ni måste ställa in bästkusten.

    SvaraRadera
  4. Stackars lilla Dansösen! Men jag måste ju säga att töserna är duktiga på att lägga denna ganska jobbiga sjukdom där det finns tid till det. Fast det är förstås inte så kul när det spolierar semesterplanerna, Hoppas att du har en vrå i trädgården där du kan koppla av i en skön solstol eller liknande, tillsammans med en god bok eller lika god bekannt.

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.