söndag 8 juli 2012

Skrämma turister med striptease

Det är festival i byn. Festival med vikingatema. Varje år samma sak. Turister och lokalbefolkning klär sig i växtfärgade tygsjok eller så tittar de på dem som klätt sig i dessa tygsjok. Och så säljs det krimskrams och mat med vikingatema.

Maken och jag sitter i vår trädgård och dricker kaffe. En hop turister stannar vid vår tomt. De pekar in i trädgården och pratar och ler. Jag tror att de beundrar vår stora ek med en stor gunga i. De ignorerar helt mig och maken, står bara och glor in i vår trädgård.

Så jag frågar maken om jag ska gå fram till dem och dra upp klänningen och visa min rödrandiga mage och mina hängbröst. Det tycker han är en god idé.

Men då går turisterna. Kanske de förstod svenska ändå..

1 kommentar:

  1. Vilka oförskämda turister! Det är väl klart man vill titta på dina hängbröst! :)

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.