fredag 20 juli 2012

Vissa människor är mer lyckade än andra

Vissa människor är mer lyckade än andra. Jag är det inte.

Men jag har en bekant som är det. Hon har förtinutton högskolepoäng. Har ett intressant forskarjobb. Gift med en välbeställd man. P.g.a god ekonomi kan hon med deras yngsta barn vara föräldraledig i sisådär 2-3 år. Men hon vill ju använda sin hjärna, så då läser hon lite kurser på universitet. Bara för skoj.

Hon har ett av de vackraste och mest genomtänkta hem jag varit i. Att tapetsera och måla är ingen konst för henne. Men de inbyggda bokhyllorna fick hon proffshjälp med. För hon har råd.

Hennes somrar varvar hon med att åka på semester med familjen till Italien i någon pittoresk by och tillbringar sedan veckor på Gotland där de har ett sommarhus.

Under sin senaste graviditet gick hon upp i vikt. Så då bestämde hon sig. För att på 100 dagar gå ned till sin idealvikt. Det lyckades hon så klart med. Och fick bra kondition på köpet eftersom hon upptäckte att det är sååå roligt att jogga.

Jag borde må illa av henne. Illa av avundsjuka. Men jag kan inte. För hon är så jävla trevlig och hjälpsam. Och hennes man och ungar är toppen.

Och om jag vore hon. Då vore jag ju inte mig själv. Och det skulle ju vara riktigt konstigt och läskigt.

5 kommentarer:

  1. Men du är ju en massa fint och kul som inte hon är! Du är ju du! :-)

    SvaraRadera
  2. Så fint att du kan glädas åt andra. DET är en oerhört vacker och beundransvärd egenskap!

    SvaraRadera
  3. En sann vän är du, som gläds med henne och tycker om henne :)

    SvaraRadera
  4. Och hon är säkert avundsjuk på dig för något som du inte ens tänker på att du har/kan

    SvaraRadera
  5. Håller med Fru Venus och Shamrock.

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.