tisdag 24 juli 2012

Vardagskonversationer

Det spelas en låt på radion. Jag frågar Dansösen om hon vet vem som sjunger. Unga människor brukar ju veta en del om populärkultur.

Jag -Vad är det här för artist?
Dansösen- Ja, det är inte Rihanna, för hon låter som Beyonce. Och det här låter inte som Beyonce.

Akt 2

Maken ringer.

Maken -Tänkte handla lite, något särskilt vi behöver?
Jag - Ja, ketchup och bordsmargarin.Alltså, ketchup och bordsmaragarin.

Han kommer hem med två flaskor ketchup. Men inget bordsmargarin

Akt 3

Jag- Nu på lördag ska jag balablabla. Och sedan är vi ju bjudna på fest hos R klockan blabla. Och ordnar du något gott på systemet som present till  R?
Maken- Visst, visst.

En stund senare.

Maken- Vad har vi för planer för helgen?
Jag- GAHHHA!

Akt 4

Jag dammsuger. Hittar en strumpa på golvet. Ber Älvan plocka bort den.

Älvan - Men det är inte min strumpa!
Jag- Nähä? Men det är inte min heller.
Älvan  ser sur ut, plockar upp strumpan.
Jag- Och en fjärdedel av den tvätt jag tvättar är inte min, inte heller alla mat jag lagar och all disk jag plockar är min!!!
Älvan går.

En vanlig dag i vår familj.

För övrigt är barnvakt ordnad (se nedan). Men det är fanimej inte Reinfelds förtjänst.


3 kommentarer:

  1. :-)) Jag känner igen allt utom Rihanna - Beyonce.
    Värst är männens minne och ungarnas "jamendetärintemin!" Pössipannan!

    SvaraRadera
  2. Männen är sig förvånansvärt lika i alla familjer!
    Barnen har i alla fall en viss utvecklingspontential så att man kan leva på hoppet.

    SvaraRadera
  3. Akt 3 spelar vi här hemma i stort sett varje dag. Jag berättar för honom, jag skriver på kalendern som hänger på väggen bredvid kylen. Har han koll?? Nääää....

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.