måndag 20 augusti 2012

Jag har jobbat i dag och annat gnäll

I dag var första arbetsdagen efter den långa semestern. Och direkt efter arbetsdagen var det föräldramöte på Dansösens skola.

Lämnade hemmet vid 07.30. Kom hem vid 20.30.

Och efter en dag på jobbet upptäckte jag att tvättkorgarna hemma helt plötsligt fyllt sig själva. Och jag hann inte äta ordentligt. Och jag hann varken promenera eller springa.

Alltså, det här med att jobba, jag vet inte om det passar mig.

Sitter här och funderar på om jag ska kliva upp en halvtimme tidigare i morgon för att ta en joggingtur innan jobbet. Eller om jag helt enkelt ska återgå till mitt stressiga men slöa liv.

Det livet är jag ju i all fall van vid. Även om det inte passar mig så bra.

4 kommentarer:

  1. Nej. Inte gå tillbaka! Varför det? Gör mig sällskap i morgon på morgonjoggen. DET går att få in promenader och jogging även i ett stressigt liv. Tro mig, jag har äntligen insett det. Lycka till. Du fixar det!

    SvaraRadera
  2. Morgonträning är ju bra.
    Eller så får du jobba lite kortare dagar.;)

    SvaraRadera
  3. Efter snart tre månader hemma kan jag bara hålla med - är vi skapta för jobb? Du ska absolut fortsätta med ditt gå-jogg-spring, ta dig en ½ timme på morgonen, du ångrar dig inte! Malar dig omduvetvad :-) KRAM

    SvaraRadera
  4. Gå upp en halvtimme tidigare lät som en ypperlig idé. Träna innan frukost är väldigt effektivt säger de som begriper sig på det!

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.