söndag 5 augusti 2012

Kärlek logiskt sett

Dansösen - Jag älskar dig mamma!
Jag - Jag älskar dig också!
Dansösen - Men jag älskar mest.
Jag- Det går inte. Ingen kan älska så mycket som jag.
Dansösen - Jo, jag.
Jag - Jag är äldre än du därför har jag större hjärta och då kan jag älska mer (medan jag tänker att 1. det var ett fånigt argument 2. Kärlek är väl inte en tävling?)
Dansösen - Det där stämmer inte. På film tar folk sig åt hjärtat när de säger att de älskar någon. Det är inte logiskt. Hjärtats uppgift är att pumpa runt blod i kroppen. Man borde ta sig åt huvudet i stället. Det är ju i hjärnan kärlek händer.

Och ännu en gång i mina dialoger med Dansösen, ridå.

5 kommentarer:

  1. Haha, hon vann i dialogen men i kärlek kan ni väl enas om att det står lika? Tills hon blir tonåring iaf. ;)

    SvaraRadera
  2. Hon blir nåt stort den tjejen!

    SvaraRadera
  3. Känns det inte i magen också? Och vem har störst?
    Visst var det ett slagkraftigt argument?

    SvaraRadera
  4. Dansösen 1 - Mammahäxan 0

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.