söndag 23 september 2012

Ballongbasket och en begravning

Gårdagskvällen ägnades åt att umgås med en fin vän i den stora staden. Restaurangen vi hamnade på serverade halvtrist mat och halvtrist vin. Men eftersom sällskapet var utsökt så gjorde det ingenting.

Kvällen avrundades i en hotellbar, jag ääälskar hotellbarer. Där satt vi i varsin sliten läderfåtölj och smuttade på whisky. Mmm.

Sedan fick min vän feber. Febern som hennes dotter tidigare haft. Men nu var dottern väääldigt feberfri.

Och som tack för att jag fått låna den femåriga dotterns säng och sova över i så spelade vi ballongbasket tills vi båda var svettiga.

Sedan hem till den egna familjen och vidare med Dansösen till hennes bästa vän som just förlorat sitt marsvin. Vi hade begravning med sång och blommor och fika efteråt.

Det här har alltså varit en bra helg. Mycket bra. Och att jag inte sprungit på snart en vecka försöker jag att inte tänka på. Man kan ju liksom inte hinna med allt. Och ballongbasket är faktiskt en form av träning. Det ääär det.

4 kommentarer:

  1. Låters som du har haft en trelvig helg! :)

    SvaraRadera
  2. Vad i all världen är ballongbasket?? Jag gillar inte rökig whiskey, men en gång ska jag äta Jansson med dig, det ser jag fram emot!

    SvaraRadera
  3. Ballongbasket låter som om det motsvarar en massa spring :)

    SvaraRadera
  4. Ballongbasket och pratande är gymnastik på en högre nivå än det där vanliga flåsandet! Bra gjort.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.