lördag 1 september 2012

Fötterna högt och kreditkortet i kylen

En av presenterna Älvan fick på sin elvaårsdag var ett löfte om en egen dag med sin mor i den stora staden. Shopping stod på programmet.

Vilket behövdes eftersom hon har växt otroligt mycket under sommaren.

Och nu är det avklarat. Och jag tänker ha fötterna högt resten av kvällen. Och kyla ned kreditkortet. För vi har shoppat. Och ätit sushilunch, eftersom Älvan tror att hon bor i en lyxfamilj.

Hon gillar hummer och sushi. Håhåjaja. Hon borde fötts in en familj med ett annat efternamn. Wallenberg kanske.

Och jag såg ett par sjuukt snygga skor. Gjorda för MIG. Men jag avstod. En moders lott..

Fast vi hade riktigt mysigt. Jag är glad att Älvan är min unge. Och ingen annans. Att ha henne och Dansösen under sitt tak, det är det som är rikedom. Kliché artat. Men alldeles sant.

6 kommentarer:

  1. Låter som ni har haft en helt underbar dag!

    SvaraRadera
  2. En fantastisk dag låter det som. Att kyla kortet är nog också en god idé.

    SvaraRadera
  3. samma här, dottern köper kläder på löpande band och jag går i gamla paltor

    SvaraRadera
  4. Härligt att ni blev nöjda och det är mysigt att ge bort sig själv i present :-) Kram

    SvaraRadera
  5. Även en kliche kan vara sann. Jag älskar att vara och shoppa med mina barn ännu fast de är så gamla. problemet kan var att de inte vill shoppa med mig längre Så njut så länge du kan

    SvaraRadera
  6. Mysigt låter det med dottershopping och jag tror mig ha hört att många mammor tror som du, att deras döttrar tror dom bor i stentäta familjen med många hemhjälpar dessutom.....men ni trivs ihop och det är ju bäst!
    Idag har vi ingen sol, det kan jag försäkra dig om, det blåser som attan och det regnar lika mycket, skurvis, så rätt som det är blir man plaskeblöt. Kallt är det också. Tänk så fort det svänger!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.