onsdag 26 september 2012

En grå och hårig kärring, är det mitt nya jag?

I min garderob hänger många svarta kläder. Jag gillar svart. Kanske en vana från min poetiskaochsvårmodiga ungdom. Men att bära svart är inte så bra om man fäller hår som en hund, vilket jag gör just nu. Blonda hårstrån överallt på mina svarta kläder.

Svart är heller inte snyggt ihop med de mjäll liknande flagor som faller från mitt huvud. Tyvärr är det inte mjäll, mot det finns det ju schampo. Utan jag har ovanligt torr hårbotten. Och försööök att smörja in en hårbotten utan att håret blir helt fett!

Det hänger också vita plagg i min garderob. Men det känns lite somrigt. Och i mitt jobb ingår det att trösta människor ibland. Vissa av dessa människor bär smink. Detta smink har en förmåga att kleta av sig på min klädsel. Plus att jag och vita kläder=stoor risk att spilla kaffe på. Bara för att jag tänker på att INTE spilla.

Rött är vackert, men det passar jag inte i. Blått passar jag i, men det glömmer jag alltid när jag väl är ute och shoppar kläder.

Grönt hänger det lite i garderoben. Det är fint. Men det har liksom inte blivit av på sista tiden. Få dagar har känts som gröna dagar.

Så grått blir nog min färg. Gråspräckligt. Där varken hårstrån, hudflagor, smink eller kaffe syns så tydligt. Och den färgen passar även mitt humör just nu.Tjoho.

Vilka är dina färger? Och varför?

10 kommentarer:

  1. Bär mycket svart på höst/vinter övriga året blir det mycket rosa, rött och vitt. I år har jag köpt en hel del marinblått till hösten.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar rosa och varma färger. Har alltså alltid svart på höst- och vinterhalvåret. Logiskt.

    SvaraRadera
  3. Lite blandat men är alldels för feg för att köpa kläder i klara och udda färger som orange och cerice (som jag passar i) vill liksom inte dra uppmärksamheten till mig så det blir mycket i intetsägande färger.

    SvaraRadera
  4. Prova no-poo, hårbotten mår bra av att slippa en massa kemikalier. :)

    SvaraRadera
  5. Finns head & shoulders schampo för torr hårbotten, likaså har apoteket nåt för samma problem./från en som har samma problem

    SvaraRadera
  6. Jobbigt det där. Jag är också en sån som gärna tittar åt svart men ångrar mig varje gång jag ser alla katthår. Grått är bra. Passar asbra ihop med katthår t.ex.
    Annars är jag en brun/grön/orange människa i de dova varianterna. Men ändå finns det inte mycket av det i garderoben. Varför? Jo, för att i butikerna är det mest svart, svart och svart.

    SvaraRadera
  7. Spännande reflektion av garderoben! :-)

    SvaraRadera
  8. Jag är feg när det gäller kläder!
    Det blir mest svart, grått, vitt och jeans.
    Köpte en knall rosa tunika i våras och den har jag ju använt flitigt.
    NOT!

    SvaraRadera
  9. Jag är extremt spretig när det gäller kläder och färger.
    Favoriterna just nu är illskära jeans, knallröda dito, svarta tröjor, superspräcklig (grön/gul(rosa/orange/lila/brokig) hemsydd jack/kappa, krönt av mina nyinförskaffade galet högklackade stövletter!
    Svarta.
    Eller kanske mina limegröna cowboystövlar..?

    Fast i grunden är jag nog en rätt svart person. :)

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.