söndag 9 september 2012

Jag tackar er och funderar på om jag ska skaffa hund

Uppförsbacken fortsätter. Trots era fina tillrop. Trots att jag tröstköpte två(!) par skor som jag inte hade råd med.

Jag kunde inte bestämma mig för vilka som var snyggast. Så jag ringde till maken. Eftersom vi har gemensam ekonomi. Vilket jag annars struntar i och gör som jag vill, men jag har gjort rätt mycket som jag vill ett tag och kontot har ekat ihåligt tomt..

- Skiljer du dig om jag köper två par skor? Det blir 1500 spänn.
- Tänk på dina knän och fötter. Är de sköna?
-Ja. Och snygga.
-Jag skiljer mig inte.
-Tack. Puss.

Så jag köpte dem. Och fick sedan ångest. Nuharjagslösatpengarångest.

Å andra sidan vet jag ju inte hur jag mått om ni INTE kommit med uppmuntrande tillrop och om jag INTE köpt skor. Då kanske jag varit nästandöd.

För övrigt är jag och hela familjen sugen på att skaffa hund.

Men om jag skaffar hund då ska den antingen heta Sixten eller Doris. Det är mitt krav.

Vilken ras passar till de namnen?

Och om nån djurvän nu läser detta och förfasar sig över mitt ansvarslösa förhållande till att bli hundägare så kan jag lugna er med att:

Vi har inte skaffat en hund än! Och jag är fanimej uppväxt med hund så jag veet att det kostar pengar, att rasen ska passa familjen osvosvosv mm.

Men frågan kvarstår. Vilka hundraser ser du framför dig när du hör Sixten och Doris?

14 kommentarer:

  1. sixten är strävhårig - terrier eller tax kanske. Doris är liten/mellanstor men inte strävhårig men hårig...

    hmmm nej inte pudel kanske tibetansk spaniel eller en stabij

    SvaraRadera
  2. En blandras, de är tåliga och kan ha tåliga namn! Dock köpte vi hund, när jag mådde som du gör nu...Det var mitt livs dummaste köp, aldrig mer hund! Även om det inte var fel på hunden i sig...Men djur är inget för mig!

    SvaraRadera
  3. Sixten- labrador Doris-terrier! Hund är mysigt! :)

    SvaraRadera
  4. Sixten är en tax och Doris är en sån där stor långhårig som ser ut som en golvmopp.
    Jag ska googla lite sen återkommer jag med ras.

    SvaraRadera
  5. Du, jag vill se bilder på skorna för 1500!! Jag tror alla mina skor tillsammans kostar 1500....
    Hunden ska heta Sixten, den har namnsdag när jag fyller år. Vad som helst på fyra ben bara den har svans, är guldfärgad eller svart och inte är en tax. KRAM!

    SvaraRadera
  6. Sixten = stor hund. Doris = liten hund.

    SvaraRadera
  7. Rottweiler! Fast det kan bero på att jag gillar dom.
    Annars vad som helst utom släthårig (eller vad det heter) tax. Inte Jack Russel heller.

    SvaraRadera
  8. Både Sixten och Doris är engelska bulldogar! Vill man ha en lite mindre hund så får det bli en fralla. (Fransk bulldog) Punkt slut. Men du får lov att välja en Sixten, jag ska nämligen ha en Doris. Men å andra sidan, man kan ju ha två Dorisar här i världen.

    SvaraRadera
  9. Jag ser alltid en Golden retriever framför mig vilka namn jag än hör......Agneta kram

    SvaraRadera
  10. En av Helens (min Ruskaya Tsvetnaya Bolonka) valpar heter Doris och det passar henne utmärkt, men jag kan lika väl tänka mig en Irländsk varghund som heter så. Sixten låter i mina öron som en terrier av något slag. Skånsk gårdshund, borderterrier, foxterrier lite den typen.
    Fast det låter lite desperat att börja med namnfrågan, haha!

    SvaraRadera
  11. Åh, jag ser en stor lufsig, långhårig, svansviftande,långtungad, glad och stor hund framför mig.
    Vad kan en sån ras heta?

    SvaraRadera
  12. Oj oj tyvärr så ser jag framför mig en tax. En sådan där som släpar magen i marken. Anledningen är att jag träffat taxar med just de namnen. Vad duktig du vad som köpte dig båda paren skor. jag är skilt dålig på det. Ska tänka på dig att du kunde nästa gång jag tvekar
    Ha det så fint

    SvaraRadera
  13. Bloggutmaning till dig inne hos mig - om du vill!?

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.