tisdag 18 september 2012

Som liten kunde jag sia om framtiden

När jag var liten så sa jag till min mor som stod framför spegeln och tvättade sina linser:

- När jag blir stor då ska jag ha bröst, mens och linser.

Vad rätt jag fick! Utom det där med linserna. Det blev glasögon i stället. Jag har för torra ögon för linser.

Sedan dess har min paranormala förmåga minskat. Att jag säger högt vad maken tänker och känner på mig när vissa vänner/släktingar ska ringa ser jag mer som att jag känner min omgivning och ibland har tur.

Mitt drömyrke som liten var att köra färja. Så det ska jag ta tag i nu. Trots min sjösjuka. Har man siarförmåga så har man. Bäst att se till att spådomarna slår in..

3 kommentarer:

  1. Hoppsan. Köra färja som i Ålandsfärja eller som i liten vajerfärja?

    SvaraRadera
  2. Acuvue moist är en lins med 58% fukt, funkar bra på mig. Nu ska jag även testa en ny typ som heter Dailies Total som lär vara ännu bättre (och dyrare...).

    SvaraRadera
  3. Kunde inte heller ha linser...

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.