onsdag 5 september 2012

Mmm... men inte Marabou. Eller?

När en terapeut säger Mmmm, då kan det betyda följande:
  • Jag hör vad du säger och funderar nu på en bra följdfråga.
  • Jag hör vad du säger och väntar nu på att du ska fortsätta prata.
  • Jag låtsas höra vad du säger men egentligen funderar jag på vad jag ska laga till middag.
  • Jag låtsas höra vad du säger men egentligen undar jag när den här sessionen är över så att jag kan få äta upp den där chokladkakan som jag har gömt i min skrivbordslåda.
Så nu vet ni det.

När jag själv säger Mmm menar jag:
  • Jag hör vad du säger och funderar på ett bra svar (det är ett sällsynt Mmm).
  • Jag hör vad du säger men bryr mig inte om att ge ett riktigt svar för påståendet/frågan/berättelsen var så jävla tråkig eller korkad(ett relativt ofta förekommande Mmm).
  • Jag låtsas höra vad du säger men egentligen så är jag är fullt upptagen med att läsa, titta på Tv, blogga eller ägna mig åt mina egna tankar(ett väldigt ofta förekommande Mmm).
Så. Nu vet du det också.
När säger du Mmm?

10 kommentarer:

  1. HA HA HA! Ska komma ihåg dina Mmm... när vi ses ;-) Ja, jag säger ju ALDRIG Mmm... till torra Marabou chokladen, äter inte den. Men om någon, dumt nog, pratar med mig när jag ser på Formel 1, då Mmm:ar jag. Mannen gör det 95% av alla gånger jag pratar med honom.

    SvaraRadera
  2. Jag säger aldrig Mmmm om det inte samtidigt är något jag stoppat i munnen. Något gott.

    SvaraRadera
  3. Egentligen mest när är jag äter nåt gott, t ex choklad.

    SvaraRadera
  4. Jag fick en tankeställare av dina ord. När säger jag så? Jag kom fram till att jag gör det alltför ofta för att jag just nu är en så dålig lyssnar. När personen frågar mig eller hur eller vad tycker du då vet jag inte vad jag ska svar Mmmmmm blir ett bra svar då
    Ha ett fint slut på onsdagen

    SvaraRadera
  5. tror jag också är en rätt mkt av dent redje punkten! :) Mmm!

    SvaraRadera
  6. Tror inte att jag säger mmmm, kanske när jag äter något. Men du det finns ju Marabous m-kulor köp en sån påse och ge terapeuten nästa gång han/hon mmmmm:ar

    SvaraRadera
  7. Himlans användningsbart ljud det där... Själv säger jag mmm rätt ofta i betydeslen "jag hör vad du säger, men jag tycker inte likadant" eller "jag är trött på det här nu, när ska vi gå?" Är det nu man skulle haft ljuddator så man kunde illustrera bättre hur det låter? Tja, fantasin är väl det som sätter gränser..

    SvaraRadera
  8. mmm... precis så är det...

    SvaraRadera
  9. Punkt 3 är min Mmmm-svaghet.

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.