torsdag 13 september 2012

Pilatezzzz

Så fick jag för mig att prova ett pass Pilates.

Drog med mig en bekant. Hon funderade vad hon skulle ha på sig(!).

Själv funderade jag på om mina magmuskler skulle orka.

När passet väl startat funderade jag  på huuur fånigt det egentligen  måste se ut med ett gäng kvinnor som viftar med ben och armar liggandes på golvet samtidigt som de andas högt.

Jag vet inte om jag går dit igen. Magmuskler och rygg tränades. Men jag blev inte ens svettig. Förmodligen för att jag gjorde fel.

Jag vet sedan tidigare att det här med att svettas i grupp inte riktigt är min grej. Men jag undrar om inte detta med att andas i grupp är ännu värre!

7 kommentarer:

  1. Jag gillar Pilates, men ensam hemma framför TV:n på en matta som bara jag svettas på.

    SvaraRadera
  2. Förr i världen kunde jag tänka mig att både svettas och andas i grupp, men det var förr det, då jag utövade lagsport!
    Numera går jag min morronprommis, snabbt, jag svettas, jag andas, men jag gör det alldeles ensam! Det är skönt, det är nödvändigt, eftersom att ha nån "lagkamrat" med på mina prommisar skulle sabba allt. Jag orkar fan inte prata då! Nån respekt från sina lagkamrater kan man väl kräva, eller hur?

    SvaraRadera
  3. Haahhaa, nej, det där med flås i grupp är inget för mig heller.

    SvaraRadera
  4. Ja men det var ok att du inte svettas. Det är som med yoga man blir inte svettig på samma sätt. Man drar ur kroppen och bygger som i smyg. Var det kul? Om det inte var det så är det ju ingen större ide annars kan du gott fortsätta att osvettas
    Ha en mysig kväll

    SvaraRadera
  5. Så tacksam jag är att du provat. Jag tror inte att det skulle vara något för mig heller. Och nu slipper jag fundera på det.

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.