tisdag 4 september 2012

Om jag inte vore anonym..

.. i denna blogg då skulle jag visa en bild på övre delen av mitt ansikte just nu.

Jag har fått mina ögonbryn plockade och färgade. Jag har även klippt mig och fyllt i massa blonda slingor i håret. Blond med nästansvartaögonbryn. Det ser rätt skoj ut.

Dansösen var tveksam till att följa med mig hem från fritids. Hon tyckte inte att jag såg ut som hennes mamma längre. Men hon log när hon sa det. Och fnissade ännu mer när hon tillade "Alla kommer fråga mig om det är min mamma som har de där öögoonbryyna!"

Älvan skrek nej rakt ut när hon fick syn på mig. Sedan tillade hon att det bara fattades en piercing i ögonbrynet för att jag skulle se ut som en tonåring.

Så att de där byxorna i skinnimitation av mitt favvosnordyramärke Branting som jag bara äger ett klädesplagg ifrån, de ska jag nog inte köpa.

Det räcker med att det hänger en glittertop i garderoben.

40-årskrisen here a come!

9 kommentarer:

  1. Va härligt med förändring, och även se hur barnen reagerar! :)

    SvaraRadera
  2. Låter helt normalt i mina öron. :-)

    SvaraRadera
  3. :-) Minns när jag klippte mig kort första gången, Blåöga grät i ett dygn! Nu är det jag som är gråtfärdig när jag ser hennes färgande och tonande. Tror du är skitsnygg!

    SvaraRadera
  4. det visar bara att det blev lyckat - barnen brukar reagera så då

    SvaraRadera
  5. Ett tips om en annan möjlighet vad det gäller ögonbryn: Få hjälp med att plocka ut rätt färg på en ögonskugga (själv har jag köpt på FACE, ett märke jag gillar skarpt) och köp en bra "snedklippt" pensel (min är från KICKS) och fyll i dina ögonbryn med det. Det ser mycket naturligt ut, och är fort gjort när man har fått draget på det.

    SvaraRadera
  6. Nämen köp byxorna du. Det är ju lika bra att gå hela vägen ;-)

    SvaraRadera
  7. Hehe, grattis till att ha fullständigt normala barn och framförallt till en lyckad make-over!
    40-årskris eller ej...

    SvaraRadera
  8. Jag gjorde mina ögonbryn en gång i tallin. Never again, let me tell ya... (Jag har också 40 års kris, lite sent, men det är därför jag kör med såntär englischh..

    SvaraRadera
  9. Tvåan - som är hudterapeut - får plocka mina ögonbryn när det ska piffas här, men inte färga. Nej.
    Och jag har en gång sagt att när jag blir gråhårig ska jag skaffa eldrött läppstift, men döttrarna tycker att det dröjer, dom tycker jag skulle satsa ändå.

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.